Facebook te-a mințit că verifică informațiile pe care le vezi
După ce știrile false au împânzit Facebook, rețeaua socială a căpătat o atitudine proactivă, sau cel puțin așa te-a mințit până acum.
Platforma și-a luat angajamentul de a lucra cu fact-checkers, persoane sau organizații neutre ideologic, care pot oferi detalii cu privire la veridicitatea unor informații. Cel puțin asta e ceea ce ni s-a spus.
”Ne-au folosit doar pentru a-și spăla imaginea în momente de criză”, spune Brooke Binkowski, de la Snopes, un site de fact-checking care a lucrat cu Facebook pentru doi ani de zile. ”Ei nu iau nimic în serios, sunt interesați să pozeze într-o lumină bună și să facă bani. E clar că nu le pasă”, declară aceasta pentru The Guardian.
Mai mult, Binknowski spune că s-a întâmplat cel puțin o dată ca Facebook să-i încurajeze pe fact-checkeri să clarifice situații în care companiile care-și fac reclamă pe site ar fi avut de suferit.
Pe de altă parte, Facebook neagă acuzațiile. Într-o postare pe blogul companiei, rețeaua socială susține că au reușit să reducă popularitatea conținutului fals cu 80%, în medie, după ce astfel de materiale erau marcate ca false.
Acum cam doi ani de zile, Facebook intra în parteneriate cu mai bine de 40 de agenții de știri de încredere. Acum, o bună parte dintre aceste publicații încearcă să iasă din această horă.
”De ce ar trebui să avem încredere în Facebook, când aceștia aduc în față aceleași informații pe care fact-checkerii le marchează ca fiind false?” se întreabă retoric unul dintre angajații curenți ai acestui serviciu – acesta a preferat să rămână anonim. ”E bine să te întrebi cum tratează știrile despre George Soros, având în vedere că plătesc oameni pentru a face trimiteri între Soros și diverși inamici politici”, mai adaugă acesta.
Brooke Biknowski spune că ”sunt ferm convinsă că aceștia distribuie știri false la comanda unor puteri ostile și guverne autoritare, ca parte a modelului de business.”